lördag 26 september 2009

The Story Of My Life?!

Jag kunde bara inte motstå ett inlägg om vad som för tillfället känns som det centrala i mitt liv - nämligen hebreiska verbformer! *skratt*
Det är klart det finns annat också, men jag har nyss tenterat en Amos kurs där hela Amosboken på hebreiska ingick, och nu är det uppsats om Job som gäller, och där behöver jag en egen översättning och analys av åtminstone fyra av bokens kapitel ... så det är mycket hebreiska verbformer nu!

Så för alla er som är invigda i hebreiskans underbara mysterier, kan ni få en liten utmaning här! :)
Jag har plockat ut åtta skojiga hebreiska verb i böjd form (allihop från Amos), och har ni inget bättre för er kan ni ju roa med att köra verbanalyser precis som jag gör! *skratt*

Have Fun! :)
(ber förresten om ursäkt för det hemska hebreiska typsnittet, men det verkar vara det enda som Blogger accepterar *suck*)


יַטּוּ
וָאָקִים
מֵעִיק
נוֹעָדוּ
וְנָבֹזּוּ
וְהִכֵּיתִי
תַגִּישׁ
תִקָּחֵם

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar